نجات‌بخشی آثار تاریخی کاروانسرای عباسی سمنان

تهران- ایرنا- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درگزارشی از سفر به سمنان، نوشت: دستوراتی برای نجات بخشی اثر تاریخی۲ هزار ساله صادر کردم تا اعتبار کاوش آن را تامین کنم و دیوار زندان سابق، مقابل محل مرمت کاروانسرای عباسی را هم خراب می‌کنیم.

معرفی کاروانسراهای استان سمنان

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، عزت الله ضرغامی روز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: سال‌هاست وسط شهر سمنان یک اثر تاریخی ۲ هزار ساله محل جولان معتادان شده و شهرداری هم یک بنای بلند چسبیده به آن ساخته است. دستوراتی برای نجات بخشی اثر صادر کردم تا اعتبار کاوش آن را تامین کنم. دیوار زندان سابق، مقابل محل مرمت کاروانسرای عباسی را هم خراب می‌کنیم.

ضرغامی روز گذشته در قالب نهمین سفر رییس جمهوری به استان سمنان رفته و از کاروانسرای تاریخی شهر سمنان بازدید کرده بود.

کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در میدان سعدی در مرکز شهر سمنان در گذشته یکی از املاک سازمان زندان‌های کشور بود و به عنوان زندان سمنان استفاده می‌شد و آزادسازی آن از مطالبات ویژه مردم سمنان به شمار می رفت.

اکنون زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شده و در دومین روز از بهمن ۹۹، آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس وقت قوه قضاییه در سفر به استان سمنان حکم آزادی این کاروانسرا و واگذاری بهره‌برداری آن به شهرداری سمنان را صادر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد