بهترین موزه‌ها تاریخ و هنر فلورانس که باید به آن‌ها سر بزنید

بهترین موزه‌ها و گالری‌های فلورانس که باید به آن‌ها سر بزنید

فلورانس زادگاه دوره رنسانس است و به نظر می‌رسد که تاریخ و هنر نزدیکی شدیدی به هم در این شهر دارند. اگر به فلورانس سفر می‌کنید باید به نحوی شهر را تجربه کنید که تاریخ آن از طریق هنر و فرهنگ برای شما نمایان شود. مجسمه، هنر، معماری، ریاضی، باستان‌شناسی، تاریخ، فیزیک، ستاره‌شناسی و حتی فشن همگی این رشته‌ها یک موزه خاص خود را در فلورانس دارند. 

گالری اوفیزی (The Uffizi Gallery)

مشخصا نمی‌توان به فلورانس سفر کرد و به گالری اوفیزی سر نزد. این گالری یکی از برترین موزه‌های جهان است و میزبان شاهکارهای هنری از هنرمندان همچون رافائل (Raphael)، جیوتو (Giotto)، میکل آنژ (Michelangelo)، بوتچلی (Botticelli) و کاراواجیو (Caravaggio) است. اوفیزی موزه‌ای بزرگ است و اگر بخواهید کل آن را بازدید کنید یک روز کامل زمان شما را خواهد گرفت. اما اگر زمان کافی ندارید و فقط می‌خواهید هایلایت‌های نمایشگاه را مشاهده کنید قبل از بازدید موزه تحقیقات کافی انجام دهید و با استفاده از نقشه موزه هر قطعه را پیدا کنید و به آن سر بزنید. همچنین کریدور واساری (Vasari Corridor) هم کنار این گالری قرار دارد. این راهرو سرپوشیده شما را از گالری اوفیزی به کاخ پیتی (Palazzo Pitti) خواهد رساند. این راهرو سال‌ها پیش توسط اشراف‌زادگان و خاندان سلطنتی استفاده می‌شد و امروزه خود یک موزه جدا است.

گالری آکادمی فلورانس (Galleria dell’Accademia)

این گالری خانه اثر معروف میکل آنژ یعنی مجسمه داوود است. با اینکه این گالری به بزرگی و عظمت گالری اوفیزی نیست اما همچنان یکی از پربازدیدترین گالری‌های دنیا نام گرفته است. با حجم کم خود موزه می‌توان در زمانی کوتاه کل آثار موزه که شامل آثار نقاشی و مجسمه میکل آنژ می‌شود را دید.

کاخ وکیو (Palazzio Vecchio)

خاندان مدیچی یکی از قدرتمند‌ترین خاندان‌های ایتالیا و اروپا بودند. افراد سرشناسی مانند پاپ و ملکه فرانسه از این خاندان زاده شدند. کاخ وکیو ساختمان قدیمی دولت بود و خاندان مدیچی زمانی امور تجاری خود را در این ساختمان انجام می‌دادند. امروزه اما این ساختمان شامل یک موزه بسیار زیبا است که با هنر و تاریخ پر شده است. حتما به این کاخ سر بزنید و از تاریخ و هنر و ثروت این کاخ بیشتر اطلاعات کسب کنید. پس از اینکه گردش شما در کاخ به اتمام رسید حتما به بالای برج ناقوس کاخ بروید و آنجا می‌توانید تصاویری زیبا را ثبت کنید.

موزه اپرای دوئومو (Museo Opera del Duomo)

این موزه نسبت به دیگر موزه‌های فلورانس کمی تازه ساخت‌تر است و مشخصا به این مسئله اختصاص دارد که نگاهی به تاریخ طولانی و غنی پروسه ساخت کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره (Santa Maria del Fiore) داشته باشد. گنبد این کلیسا اثر برونولسکی (Brunulleschi) است و یکی از شاهکارهای معماری آن زمان است که چون بزرگ‌ترین گنبد آجری جهان است و برونولسکی با ذکاوت خود توانست ساخت این گنبد را عملی کند. اگر به معماری، سیاست، تاریخ و تاثیر کاتولیک‌ها بر روی تاریخ ایتالیا علاقه دارد حتما به این موزه سر بزنید و اگر علاقه‌ای هم به این مباحث ندارید می‌توانید تنها از زیبایی این ساختمان لذت ببرید. هنگامی که بازدیدتان از موزه به اتمام رسید، به موزه زیرهمکف نیز سر بزنید و کمی با تاریخ کلیسا آشنا شوید. داخل موزه طبقه پایین اشیایی از خانواده مدیچی را نیز مشاهده خواهید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد