موزه نان مشهد

موزه نان مشهد برای نخستین بار در خاورمیانه در سال 1390 تاسیس شد. این مجموعه تلاش کرده است تمام ابزار و ادوات مورد نیاز (مانند آسیاب بادی و آبی) و تمام مراحل تهیه نان (مانند بذر پاشی، گندم چینی، خرمن کوبی) و طرز تهیه انواع نان (مانند سنگک، نان تنوری ساج و مواردی دیگر) را توسط تصاویر و مانکن ها به مراجعه کنندگان نشان دهد. در ساخت این موزه معماری سنتی ایرانی با استفاده از مصالحی مانند خشت و کاه گل در نظر گرفته شده است.

شرایط بازدید

مردم هنگامی که به مشهد می روند اولین کاری که انجام می دهند به زیارت حرم امام رضا می روند. در کنار آن باید بگوییم موزه نان یکی از مکان های بسیار دیدنی مشهد به شمار می ورد که دیدن آن خالی از لطف نیست. برای اینکه بتوانید به موزه نان بروید باید از ساعت 7 صبح تا 2 و نیم بعد از ظهر راهی این موزه شوید، چرا که در ساعات دیگر موزه تعطیل می شود، همچنین در روزهای تعطیل مثل جمعه موزه تعطیل است. برای وارد شدن به موزه باید بهایی را برای بلیط ورودی پرداخت نمایید.

آدرس و مسیر دسترسی با وسیله های مختلف

آدرس و مسیر دسترسی با وسیله های مختلف

موزه نان در مشهد و در 17 کیلومتری بزرگراه آسیایی قرار دارد، شما می توانید با استفاده از اتوبوس یا تاکسی خود را به این موزه برسانید. استفاده از وسیله هایی مثل هواپیما، اتوبوس و قطار هنگام مسافرت می تواند لذت وصف نشدنی را برای شما به همراه داشته باشد. به عنوان مثال اگر قصد دارید با استفاده با قطار راهی مشهد شوید تا زیبایی های جاده ریلی را مشاهده کنید می توانید با مراجعه به سایت مستر بلیط اقدام به خرید بلیط قطار مشهد نمایید و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. از طرفی عده ای دیگر قصد دارند زمانی که راهی مشهد می شوند از تفرجگاه های بین راهی هم دیدن نمایند، بنابراین از ماشین های خود استفاده می کنند. هنگام استفاده از ماشین های شخصی می توانید بدون اینکه به استفاده از تاکسی و اتوبوس فکر کنید موزه نان مشهد را بیابید.

آدرس: مشهد، 17 کیلومتری بزرگراه آسیایی، بعد از سه راه فردوسی، کوچه شهید یزدی، موزه نان مشهد.


https://mrbilit.com/mag/bread-museum-of-mashhad/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد