روستای سیبک

فریدون شهر به عنوان یکی از شهرستان های کوهستانی شناخته می شود که دارای انواع چشمه ها و آبشار ها است، که زیبایی منحصر به فردی را دارا هستند. در این شهرستان زمستان با توجه به اینکه سرمای زیادی جود دارد و بارش برف فراوان است پیست اسکی مناسبی را راه اندازی کرده اند که بسیاری از گردشگران و مسافران به همین علت روانه فریدون شهر می شوند. کوه های سر به فلک کشیده و غارهای گوناگون آهکی فضای مناسبی را برای کوهنوردی ایجاد کرده است. در مجله مستر بلیط در مورد جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهیم. آب و هوایی که بر این شهرستان حاکم شده است باعث می شود که در تمامی فصل های سال گردشگران راهی فریدون شهر شوند. از دیگر جاذبه های فریدون شهر می توان دشت لاله های واژگون، چشمه لنگان، چشمه سراب، آبشار پونه زار، مکان های زیارتی چون امام زاده پیر علی، روستای سیبک و ... را نام برد. در این مطلب قصد داریم در مورد روستای سیبک اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید هنگام راهی شدن به سوی این شهرستان به جاهای دیدنی و بی نظیر آن آشنا شوید.  

تاریخچه روستای سیبک

روستای سیبک به عنوان بزرگ ترین روستای گرجی نشین شناخته می شود که بعد از حمله کریم خان زند به گرجی نشین های فریدون شهر، اهالی ساکن در آن محله ها به روستای سیبک روانه شدند. قدمت این روستا را می توان به زمان شاه عباس اول نسبت داد، چرا که این روستای گرجی نشین را اسیران گرجی تبار ایجاد کرده اند.

تاریخچه روستای سیبک

نقشه و معرفی بخش های مختلف

وجه تسمیه سیبک به روستایی به همین نام در تفلیس باز می گردد، افرادی که ساکن این روستا شده اند به تقلید از نام همان روستا اسم سیبک را انتخاب کرده اند. روستای سیبک در جایی قرار گرفته است که چند روستا را به فریدون شهر وصل می کند به همین علت از لحاظ اقتصادی رونق خوبی داشته است. در این روستا جاذبه های مختلفی وجود دارد که بازدید از آن ها می تواند بسیار لذت بخش باشد. قرار گرفتن این روستا در آب و هوایی کوهستانی باعث شده است که افراد مختلفی در این منطقه سکونت داشته باشند. در قسمت جنوبی روستا رودخانه ای مشاهده می شود که دیدکوی نام دارد و کوه شاهان کوه هم در شمال شرق آن قابل مشاهده است. برای لذت بردن از زیبایی بی نظیر این روستا می توانید با مراجعه به سایت مستر بلیط اقدام به خرید بلیط مورد نیاز خود نمایید و راهی سفری خاطره انگیز شوید. ارتفاعات بلندی که در این روستا مشاهده می شود باعث شده که انواع گیاهان و گل های دارویی از قبیل شیرین بیان، گل گاوزبان، پونه، خاکشیر، گل ختمی و ... در این منطقه به وفور وجود داشته باشد. در فصل بهار دشت لاله های واژگون در این روستا خود نمایی می کند و برای گردشگران لحظات منحصر به فردی را فراهم می آورد. حمام تاریخی سیبک به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی روستا شناخته می شود که دارای چهار طاق نما بوده و نمای داخلی آن را با ساروج ساخته بودند که در گذر زمان مخروبه ای بیش از آن باقی نمانده است. خانه هایی قدیمی که با گل و چوب و شاخه های درختان پوشش داده شده اند، می تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد. از دیگر جاذبه هایی که در اطراف این روستا مشاهده می شود زیارتگاه پیرعلی و مسجد 14 معصوم آن محل برگزاری مراسمی های مذهبی است.

https://mrbilit.com/mag/sibak/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد